BLOGERZY KSIĄŻKI PISZĄ, CZYLI BLOGI W FORMIE KSIĄŻEK

05.01.2017
blogi w formie książek

Choć blogerzy na co dzień brylują w Internetach docierając do dziesiątek, a nawet setek tysięcy fanów, to bardzo często decydują się przenieść swoją twórczość na bardziej tradycyjny nośnik – do książki. Ta, choć nie gwarantuje tak szerokiej liczby czytelników, cieszy się nadal ogromnym prestiżem. Bloger z książką znaczy o wiele więcej. Dlatego co roku w księgarniach pojawiają się różne lektury pisane przez ludzi Internetu.

Nie bez znaczenia jest też popularność blogera. Na wydanie książki mają głównie szansę ci, którzy już są znani, mają dużą grupę fanów, którzy w pierwszej kolejności są grupą docelową, dla której powstaje książka.

Oto niektóre popularne blogi w formie książek:

„Ch…owa pani domu”

Ogromną popularnością na Facebooku cieszy się profil „Ch…owej pani domu”, w którym autorka kpi z pogoni za byciem perfekcyjną gospodynią domowego ogniska. Do tej pory nieidealna pani domu zdobyła ponad pół miliona fanów! Jaki współczesny polski pisarz może liczyć na tylu czytelników? Sukces facebookowego profilu został przekuty w książkę, która niedawno trafiła do księgarni. W książce autorka, Magdalena Kostyszyn, kontynuuje swoją misję poddawania w wątpliwość pogoni za ideałem i gloryfikuje liczne wpadki. Książka składa się z kilku części, które dotyczą różnych aspektów życia. Poszczególne teksty są krótkimi, całkiem zabawnie napisanymi felietonami, w których powinny odnaleźć się nie tylko panie domu, ale również panowie. Wszak także i my czasem zbyt przesadnie chcielibyśmy dorównać Davidowi Beckhamowi czy Georgowi Clooneyowi.

Książka Magdaleny Kostyszyn jest antyporadnikiem napisanym lekkim, choć miejscami ostrym, językiem. Jej czytanie jest dobrym sposobem, by po ciężkim dniu odrobinę się wyluzować.

Make life harder

Wyluzować pomoże zapewne także książka duetu Make life harder, który również jest przede wszystkim znany z Facebooka. Lucjana i Macieja śledzi codziennie ponad 200 tys. osób. Panowie pod koniec 2016 roku wydali swoją drugą książkę – „Make life harder. Przewodnik po polityce i nie tylko, ale też”. Pierwsza książka zatytułowana po prostu „Make life harder” ukazała się w 2015 roku.

I tak jak w przypadku Ch…owej pani domu również Lucjan i Maciej kontynuują w książce swoją internetową działalność – piszą więc teksty ostre, prześmiewcze, w których nie uznaje się żadnej świętości. Tym razem swoją uwagę skupiają jednak na politykach i naszej codzienności.

Make life easier

Profil Lucjana i Macieja Make life harder powstał w kontrze do innego popularnego profilu na FB i bloga Katarzyny Tusk – Make life easier. Córka Donalda Tuska od lat prowadzi blog i facebookowy profil o modzie i ulepszaniu swojego życia. Na początku 2015 roku wydała też książka, która jest niejako podsumowaniem blogowych wpisów i zbiorem podstawowych informacji o modzie. „Elementarz stylu” to pięknie wydana książka, z której kobiety dowiedzą się m.in. jak umiejętnie łączyć ubrania,  by z niewielkiej garderoby zrobić garderobę wyjątkową i stylową. To z pewnością najładniej wydana blogerska książka ostatnich lat. I jedna z tych, które zawierają w sobie bardzo dużo przydatnych i praktycznych informacji.

Red Lipstick Monster

Książka „Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu” Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu to fenomen. Od razu stała się bestsellerem. To niewątpliwa zasługa popularnej youtuberki, którą na co dzień śledzi ponad 800 tys. osób. Na spotkania autorskie po wydaniu książki ustawiały się do niej tłumy. W swojej książce Grzelakowska-Kostoglu robi to, co potrafi najlepiej, tłumaczy jak  umiejętnie upiększać swoje ciało.

Jason Hunt

Dziś nazywa się Jason Hunt, choć możecie go znać jako Kominka lub po prostu Tomasza Tomczyka. Popularny bloger, człowiek, który w blogowym biznesie przecierał wszystkim blogerom szlaki postanowił niedawno wydać powieść. Wcześniej napisał kilka tomów o tym, jak prowadzić bloga. Jednak pisanie powieści jest czymś zupełnie innym od pisania poradników. Tomczyk o blogowaniu wie chyba wszystko i potrafił świetnie tę wiedzę zaprezentować, jednak powieść nie do końca mu wyszła. Jest przede wszystkim przewidywalna, choć zapowiadana była jako zagadkowa, znalazło się w niej sporo znanych już, jakby wyjętych z pism coachingowych frazesów, a dodatkowo, jak przystało na powieść, nie ma w niej nic z literatury – oryginalnego języka, zaskakującej frazy. Choć być może dla samego autora książka okazała się sukcesem finansowym. Jason Hunt ma 60 tys. fanów na FB i 150 czytelników bloga w miesiącu, z pewnością wielu z nich zdecydowało się kupić książkę.

Autor

Rafał Hetman
Rafał Hetman
Prowadzi bloga CzytamRecenzuje.pl, który poświęcony jest książkom z kategorii literatury faktu. Jako dziennikarz publikował w „Gazecie Wyborczej”, „Polsce the Times” i magazynach branżowych.
Artykuły autora